قالب جایگزین یونولیت با توجه به پیشرفت تکنولوژی و بوجود آمد روش های نوین در صنعت ساختمانی سازندگان به دنبال راهی برای افزایش میزان سوددهی، استفاده کمتر از نیروی انسانی وسریع تر کردن زمان اجرا میباشند. بنابراین تولید کنندگان و مهندسین به بررسی دقیق محیط پروژه ها، تجزیه و تحلیل عوامل تاثیر گذار و مهم در ساخت یک پروژه پرداختند تا بتوانند با استفاده از تکنولوژی به تولید محصولاتی جهت بهینه سازی، صرفه جویی اقتصادی، تسریع بخشیدن به روند کار، کم کردن احتمال ریسک در پروژه اقدام نمایند.

برای خرید قالب جایگزین یونولیت و دریافت لیست قیمت با شماره های زیر تماس بگیرید:

۰۹۱۲۹۴۱۱۹۹۰

قالب جایگزین یونولیت چیست؟

قالب جایگزین یونولیت یا همان قالب لایت فرم یه محصول ساختمانی نوین  و نسل جدید بلوک ها در اجرای سقف تیرچه بلوک مباشد. قالب های جایگزین یونولیت همانطور که از نام آن مشخص هست دقیقا جایگزین یونولیت با همان ابعاد و اندازه و با همان روش اجراست با این تفاوت که چند بار مصرف میباشد و بعد از بتن ریزی از زیر سقف خارج و در سقف های بعدی مورد استفاده قرار میگیرد.

ابعاد این قالب ها در طول یک متر و عرض  ۴۶ سانتی متر برای تیرچه های معمولی و پاشنه بتنی و عرض ۶۶ سانتی متر برای تیرچه های فلزی و کرومیت قابل تهیه میباشد. عمر استفاده از قالب ها بسته به نحوه نگهداری از ۳۰ تا ۵۰ سقف میباشد. جنس قالب های جایگزین یونولیت از پلی اتیلن درجه یک تزریقی است.

نکته قابل توجه فروش این قالب ها بعد از استفاده به شرکت میباشد که صرفه اقتصادی استفاده از قالب های لایت فرم را چند برابر خواهد کرد.

مشخصات قالب جایگزین یونولیت

وزن قالب، سرعت، زمان و نحوه باز کردن و بستن قالب ها، نحوه و سرعت حمل و نقل، روش جدا کردن بتن از قالب، روش و فضای مناسب نگهداری آنها، تجویزات و قطعات مورد نیاز جهت باز و بسته کردن آنها ، قیمت محصول و موارد بسیار دیگر، از جمله عوامل و ویژگی های بوده که سازندگان و متخصصین در ساخت و اختراع یک محصول جدید و کاربردی به آنها توجه کردند و در نتیجه دست به تولید قالب جایگزین یونولیت زدند، قالب جایگزین یونولیت که بصورت یک قالب پیش ساخته پلاستیکی است و از آن در صنعت ساختمان بیشتر در سقف ها و برای شکل دهی به بتن استفاده میشود، قالب جایگزین یونولیت در کلمه به معنای مطابق اندازه و مقیاس است.

در اینجا به تفصیل به بررسی مزیت های قالب های جایگزین یونولیت نسبت به قالب های قدیمی و سنتی می پردازیم.

مزیت های قالب جایگزین یونولیت

 

کاهش وزن قالب

وزن قالب های مدولار پلاستیکی در مقایسه با قالب های فلزی به نصف رسیده است. کاهش وزن این قطعات در جابجاییشان کار را برای شما بسیار راحت کرده‌ است و مانند قالب های فلزی نیازی به جرثقیل نمی باشد و به راحتی توسط کارگران می‌توان قالب ها را باز و بسته کرد و قطعات آنها را جدا کرد و برای نصب به مکان دیگر انتقال داد.

تجهیزات و قطعات

در قالب جایگزین یونولیت دیگر نیازی به استفاده از قطعاتی مانند پین و گوه، گیره لوله، واشر، مهره و لوازم نگهدارنده قالب از جمله سولجر و لوله نمی باشد بنابراین دیگر نه نگران گم شدن برخی از قطعات ریز هستید و نه احتیاجی به تعمیر آنها دارید. کم شدن هزینه این قطعات مصرفی که در قالب های سنتی مورد استفاده قرار می‌گرفتند، بسیار در کاهش هزینه صرفه جویی می کند.

باز و بسته کردن قالب جایگزین یونولیت

در این قالب ها سوراخ هایی برای باز و بسته کردن قالب ها توسط اهرم تعبیه شده است. جنس این اهرم ها پلاستیک بوده و از نظر وزن بسیار سبک میباشد. استفاده از اهرم در بازو بسته کردن قالب ها بر بالا بردن سرعت اجرای قالب بندی بسیار تاثیرگذار است.

 

شرایط نگهداری قالب جایگزین یونولیت

این قالب‌ها چوب پلاستیکی هستند، مانند قالب های فلزی دچار زنگ زدگی و پوسیدگی نمی شوند وترک نیز بر نمی دارند. بنابراین نیازی به نگهداری در شرایط بخصوص و چیدمان خاص ندارند می‌توان آنها در محل مرطوب، گرم و یا حتی خشک نگهداری کرد.

استفاده از سطوح بتنی در نما

در این قالب‌ها چون میزان چسبندگی بتن در آنها بسیار کم است بنابراین بتن شکل گرفته به راحتی و بدون تغییر شکل از قالب جدا می‌شود و باعث می‌شود بتن دارای نمای مناسبی بوده و به همان صورتی که بوده آن را برای نما بکار برد و دیگر نیازی به طراحی و اجرای نما نمی باشد. همچنین این قالب ها دارای صفحه های هنری هستند که به شکل قلوه سنگ، آجر و لاشه سنگ بوده و نمای زیبایی به کار می دهد. شما می توانید با استفاده از این مزیت قالب ها، هزینه های خود را جهت خرید مصالح و نصب و اجرای نما بسیار کاهش دهید.

افزایش ایمنی و کاهش ضایعات با قالب جایگزین یونولیت

همان طور که گفتیم وزن قالب های پلاستیکی به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است. علاوه بر عدم نیاز به جرثقیل در هنگام جابجایی آنها، نصب آنها را نیز برای کارگران در مقاطع مختلف عمودی و افقی آسانتر کرده است. ایمنی کارگران در موارد بسیاری مخصوصا هنگام قالب بندی دال و سقف های بتنی را افزایش داده و با توجه به سبکی قالب‌ها و راحتی در جابه‌جایی آنها، احتمال افتادن قالب و برخورد با کارگران و حتی احتمال سقوط کارگران از ارتفاع نیز، به طور چشمگیری کاهش یافته است. علاوه بر افزایش ایمنی کارگران که بسیار مهم است و در گذشته به آن توجه‌ نمی‌شده، ضایعات و خسارات ناشی از افتادن و آسیب دیدن قالب ها در هنگام جابجایی توسط کارگران نیز بسیار کاهش پیدا کرده است.

عدم نیاز به مواد جدا کننده و افزایش مقاومت سازه:

در هنگام استفاده از قالبهای پلاستیکی جایگزین یونولیت، برای جداسازی بتن ریخته شده از قالب نیازی به مواد جدا کننده نمی باشد و به راحتی بتن از آن جدا شده و نیازی هم به شست و شوی قالب جهت پاکسازی با مواد خاص می باشد به آسانی با آب میتوان آنها را پاک کرد و برای استفاده مجدد آماده نمود. عدم استفاده از مواد جداساز و روغن که در قالب های سنتی و فلزی برای جداسازی بتن مورد نیاز بوده ، باعث می‌شود که میلگرد ها و مقاطع فولادی در اثر جداسازی آغشته به روغن نشوند و از کم شدن میزان چسبندگی میلگردها به بتن جلوگیری کند و موجب بالا رفتن کیفیت و عمر مفید سازه شده و از سازه در برابر عوامل تاثیرگذار و فرسایشی محافظت می کند. در نتیجه این مزیت در قالب جایگزین یونولیت علاوه بر افزایش عمر مفید سازه در کاهش هزینه ها، صرفه جویی اقتصادی  و همچنین بالا بردن سرعت اجرا بسیار تاثیر گذار بوده است.

علت جایگزینی قالب به جای یونولیت

همانطور که میدانیم جهت اجرای سقف در ساختمان ها از بلوک های یونولیتی استفاده می شد و این اتفاق تقریباً از سال ۱۳۸۲ آغاز گردید و فقط در ایران از آنها استفاده میشود. با اینکه استفاده از یونولیت خود دارای مزایایی مانند وزن کم آن است که منجر به کم شدن کل وزن سازه نیز میشود و کم هزینه بودن آن موجب شده است تا طرفداران بسیاری پیدا کند و یکی از پرکاربردترین مصالح در کشور شود ولی متاسفانه تاکنون موفق به دریافت استاندارد از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور نشده است و به طور مداوم هم در خصوص عدم استفاده آن هشدار داده می شود.

قالب جایگزین یونولیت

روش اجرای قالب جایگزین یونولیت

 برای اجرای سقف های پلاستیکی قالب ها را با پیچ های مناسب و تا طول مورد نیاز به همدیگر وصل می کنند این کار بر اساس نقشه های محاسباتی و اندازه گیریهای صورت گرفته انجام میشود. بعد از قرار گیری قالب جایگزین یونولیت و اتصال به یکدیگر به تیرهای اصلی نیز متصل می گردند و در پوششی مناسب با اندازه قالب در انتهای آن بسته می‌شود. در این سقف ها برای زیرسازی مانند مراحل زیر سازی در سقف های دیگر عمل می کنیم به این صورت که اول جکها و زیر سازی با پروفیلهای چوبی یا فلزی یا مصالح مشابه انجام می شود و اگر ارتفاع طبقات افزایش پیدا کرد از داربست یا سازه هایی که قابلیت مونتاژ دارند استفاده می شود بعد از انجام این کارها قالب سقف پلاستیکی را روی آنها می چینیم و بعد از چرب کردن قالب ها البته در صورت نیاز با و در اغلب موارد میلگردهای مورد نیاز داخل قالب ها نصب میشوند.

استفاده از این روش نیاز به جوشکاری ساخت خرپا و میلگرد مونتاژ را از بین می‌برد و فقط آرماتورهای اصلی برای اجرای درجای تیرچه ها نیاز داریم. همچنین با توجه به اینکه عرض جان تیرچه افزایش پیدا کرده است نیاز به تیرچه دوبل منتفی گردید و موجب سبک شدن و کم شدن هزینه ها شده است. بعد از اینکه میلگردهای حرارتی نصب شدند و برای پوشش مناسب بتن و میلگردهای حرارتی، اسپیسر روی قالب ها قرار داده داده شد سقف برای بتن ریزی آماده می شود.

بعد از اینکه بتن ریزی انجام شد تقریباً حدود ۷ روز باید صبر کرد تا بتن شکل قالب جایگزین یونولیت را به خود بگیرد و خشک شود و بعد از آن قالب ها را به راحتی و بدون نیاز به مواد جدا کننده (قبل یا بعد از مراحل بتن ریزی) بتن را از قالب خارج کنید. شرط استفاده از سطح صاف و نمایان بتن و به کار نبردن نازک کاری در مکان‌هایی مانند پارکینگ‌ها و مشاعات این است که از بتن با روانی مناسب استفاده شود پخش و ویبره مناسب نیز انجام شود.

همچنین می توانید قبل از بتن ریزی در محل تیرچه ها با نصب قطعاتی بین قالب‌ جایگزین یونولیت محل‌های مخصوصی را برای عبور تاسیسات تعبیه کنید و یا جهت حمایت مناسب برای تاسیسات و نصب آویز و یا حتی اجرای سقف کاذب نیز می‌توانید قبل از بتن ریزی صفحه های پیش ساخته فلزی یا قطعات گالوانیزه را در قالبها قرار دهید.

قالب پلاستیکی سقفی یا لایت فرم بهترین جایگزین برای قالب تیرچه درجا و بلوک های پلی استایرن یا همان یونولیت می باشد. قالب سقفی مدولار یا قالب سقفی چند بار مصرف میتواند هم در سقف هایی با اسکلت فلزی و اسکلت بتنی مورد استفاده قرار گیرد. استقبال از قالب سقف پلاستیکی و یا لایت فرم بسیار زیاد شده چون هم از نظر اقتصادی به صرفه میباشد و هم از بعد اجرا و کیفیت کار.

قالب جایگزین یونولیت

نکته مهم در خصوص قالب های جایگزین یونولیت

در مورد اقتصادی بودن بلوک های پلاستیکی غیر ماندگار جای هیچ شکی نیست، چون نسبت به بلوک های پلی استایرن یا همان یونولیت از قابلیت چند بار مصرف بودن (تا ۵۰ بار) برخوردار است و کافیست ۵۰۰ متر سقف با قالب سقفی چند بار مصرف اجرا کنید تا هزینه پلی استارین پوشش داده شود!!

قالب تیرچه درجا را میتوان با استفاده یک کارگر ساده و حتی نگهبان ساختمان بعد از بتن ریزی از سقف خارج کرد و برای استفاده در سقف بعدی آماده کرد. لازم به ذکر است که قالب پلاستیکی سقف های بتنی و فلزی و یا لایت فرم دارای گارانتی تعویض یکساله در صورت شکستی و آسیب می باشند.

اجرای قالب لایت فرم و یا همان قالب سقفی پلاستیکی که به قالب سقفی سبز رنگ نیز شناخته میشود هیچ فرقی با سایر قالب سقفی و یا بلوک پلی استایرن یا یونولیت ندارد و جه بسا که از نظر اجرا راحتر میباشد و به علت مقاومت بالای قالب سقفی چند بار مصرف پلاستیکی دیگر خبری از شکستگی در حیت اجرا نیست ‌ در ضمن بزرگترین امتیاز قالب لایت فرم نسبت به یونولیت سقفی عدم آتش سوزی میباشد.

مزایای قالب جایگزین یونولیت (قالب سقفی پلاستیکی چند بار مصرف)

  • حذف هزینه تامین بلوک یونولیت و سفال و کاهش بار مرده ساختمان
  • قابل استفاده با همه تیرچه های موجود در کشور مثل تیرچه پیش تنیده ، تیرچه خرپایی و تیرچه کرومیت
  • حذف ریسک اشتعال یونولیت در آتش سوزی و خاصیت نامطلوب جذب رطوبت یونولیت
  • بازگشت سرمایه تامین قالب ها در اجرای ۴ الی ۵ سقف
  • دوستدار محیط زیست و قابل بازیافت
  • باربری مناسب و حذف ریسک جانی و مالی ناشی از شکستگی یونولیت در زمان اجرا
  • بسیار سبک و کم حجم با قابلیت حمل و نقل و انبارداری آسان و مقرون به صرفه (یک سوم بلوک های دیگر)
  • قابلیت تغییر عرض قالب ها در دهانه های غیر استاندارد تیرچه زیری
  • تقویت جان تیرچه و افزایش مقاومت لرزه ای و باربری سازه سقف
  • عدم نیاز به روغن کاری و هر نوع پوشش جهت جلوگیری از چسبیدن به بتن
  • حذف هزینه تامین بلوک یونولیت و سفال و کاهش بار مرده ساختمان،قابل استفاده با همه تیرچه های موجود در کشور مثل تیرچه پیشتنیده و تیرچه کرومیت
    حذف ریسک اشتعال یونولیت در آتش سوزی و خاصیت نامطلوب جذب رطوبت یونولیت،بازگشت سرمایه تامین قالب ها در اجرای ۴ الی ۵ سقف

قالب جایگزین یونولیت

 

نکات کلیدی استفاده قالب جایگزین یونولیت یا همان قالب سقفی لایت فرم و ویژگی های این قالب:

شرکت ایران سقف ادعا میکند که قالب های تولیدی این شرکت میباست تا ۵۰ سقف مورد استفاده قرار گیرد! درسته تا ۵۰ سقف

شاید باور اینکه یک قطعه پلیمری درگیر با بتن که اتفاقا تحت فشار هم هست بتونه تا این حد مقاوم باشه که بتونه این تعداد استفاده رو عملی کنه .

در اینجا به بررسی چند نکته کلیدی برای عمر بالاتر این قالب های سقفی و چند ویژکی متمایز قالب های تولیدی شرکت ایران سقف با تولید کننده های دیگر خواهیم پرداخت.

شرایط نگه داری ایده آل:

مورد اول: بیشترین و شایع ترین اتفاقی که برای قالب های لایت فرم جایگزین یونولیت اتفاق میفته لب پر شدن یا همان شکستی از لبه ی قالب ها هست که تنها دلیل این امر پرت شدن از ارتفاع روی سطح سفت میباشد.

راهکار: توجیح کارگر یا مسئول خارج کردن قالب ها و هشدار جهت عدم پرت کردن روی زمین از ارتفاع

راهکار ۲: استفاده از تشک خوشخواب روی زمین جهت جلوگیری از ضربه ناگهانی موقع انداختن قالب روی زمین

مورد دوم: استفاده از روغن سوخته قبل از هر بار استفاده (کاملا اختیاری)

قالب های تولیدی شرکت ایران سقف به دلیل صیقلی بودن و سطح کاملا صاف به هیچ عنوان به بتن چسبندگی نداره و نیازی به روغن کاری نیست اما در صورت انجام این امر به عمر قالب ها اضافه و کار اجرا راحت تر میگردد.

مورد سوم: نگهداری در شرایط جوی و دمای مناسب یکی از مسائل مهم در امر قالب های لایت فرم جایگزین یونولیت میباشد

از جمله نکات مهم نگه داری عدم قرار دادن قالب ها زیر نور مستقیم آفتاب در مدت زمان طولانی و عدم قرار دادن بدون پوشش در زیر برف به مدت طولانی میباشد.

مورد چهارم:یکی از تاثیر گذارترین مواردی که طول عمر قالب های خریداری شده را مشخص مینماید رفتار اجراکار شما در هنگام استفاده با این قالب ها هست. طبیعی است که در صورت رعایت نکردن موارد ذکر شده در بالا استفاده ۵۰ دفعه ای از قالب های لایت فرم دور از انتظار خواهد بود.

البته که شرکت ایران سقف با توجه به ارائه ضمانت یکساله بدون قید و شرط خیال شمارو از لحاظ تلفات احتمالی این قالب ها راحت گردانده است.

ویژگی متمایز قالب های لایت فرم ساخت ایران سقف:

  1. ضخامت بالای این قطعه و در نتیجه مقاومت و طول عمر بالاتر
  2. استفاده از مواد نو و درجه یک پلیمری در ساخت این محصول
  3. انعطاف پذیری بالای قالب های لایت فرم ساخت این شرکت جهت سهولت در امر اجرا
  4. کاهش بتن ریزی سقف با توجه به طراحی منحصر به فرد قالب جایگزین یونولیت
  5. در اختیاز قرار دادن آچار مخصوص خارج کردن قالب ها از سقف بعد از بتن ریزی

قالب جایگزین یونولیت

مقایسه قالب جایگزین یونولیت با بلوک یونولیتی

قالب های جایگزین یونولیت در مقایسه با یونولیت های سقفی از استحکام و مقاومت بهتری در برابر آتش سوزی برخوردارند و این می تواند در ارتقای سطح امنیت سازه نقش موثری داشته و به کیفیت ساختمان اضافه کند. در واقع ساختمان هایی که در پایان کار درصد امنیت بیشتری را نصیب خود کرده باشند در عین کیفیت، قیمت بالاتری نسبت به ساختمان هایی که با تیرچه های معمولی یا بلوک های یونولیتی ساخته می شوند خواهند داشت و این یعنی سود اقتصادی بهتر.

مقاومت قالب جایگزین یونولیت

اغلب بلوک های یونولیتی پلی استایرن در کارگاه ساختمانی بر اثر رفت و آمد کارگران در زیر پا خرد شده و دچار شکستگی و آسیب می شود که این می تواند روی مقاومت سازه اثر مستقیم بگذارد در حالی که قالب های جایگزین یونولیت از پلیمر پلی اتیلن ساخته شده اند و استحکام قابل ملاحظه ای نسبت به بلوک های یونولیتی دارند. در واقع این خصوصیت قالب های جایگزین یونولیت باعث می شود امنیت تمامی کسانی  که در کارگاه ساختمانی مشغول به کار هستند رعایت گردد.

بلوک های یونولیتی در مقایسه با قالب های جایگزین یونولیتی از سطح مقطع کمتری در سقف ها برخوردارند که این موضوع باعث می شود تا مقاومت برشی تیرچه های کارگذاشته شده در سازه خیلی پایین آمده و سقف از کیفیت لازم به نسبت قالب های جایگزین یونولیت برخوردار نباشد.

در قالب های جایگزین یونولیت دست کم به اندازه ی ده سانتی متر بتن ریزی اجرا می شود در حالی که در بلوک های یونولیتی مهندسان ملزم به رعایت نشیمن بیشتر هستند. این مساله باعث می شود تا میزان عرض بتنی که برای تیرچه و بلوک مصرف می شود کمتر شده و ساکنین آتی ساختمان در زمان زندگی لرزش هایی را به صورت ناخودآگاه در سازه احساس کنند. در واقع در مقایسه با قالب های جایگزین یونولیت که استجکام و امنیت بیشتری برای سازه ها در پی دارند، چنین امتیازی به نسبت بسیار کمتر در سقف های تیرچه بلوک یونولیتی دیده و رعایت می شود.

مقایسه قیمت قالب جایگزین یونولیت با بلوک یونولیتی

محاسبات نشان داده اند که با اینکه بلوک های یونولیتی استایرنی ارزان به نظر می رسند و در ظاهر می توانند برای صاحب ملک و پیمانکار صرفه ی اقتصادی به همراه داشته باشند، ولی قالب های جایگزین یونولیت در ابتدای امر گران قیمت هستند و این گرانی آن ها به نسبت کیفیت و مزایایی که برای سازه در اینده به دنبال دارند تنها با زدن ۶ سقف جبران خواهد شد. امکان مصرف چندین باره ی قالب های جایگزین یونولیت (فوم لس، لایت فرم، وافل و …) به پیمانکار فرصت برگشت سرمایه را می دهد.

به نسبت قالب های جایگزین یونولیت، بلوک های یونولیتی جای بیشتری برای انبارداری در سر ساختمان می طلبند و هزینه ی نگهداری و مراقبت از آن ها خیلی بیشتر از هزینه ی انبارداری و مراقبت از قالب های جایگزین یونولیت است.

قالب جایگزین یونولیت

حمل ونقل آسان قالب جایگزین یونولیت

در یک خاور زمانی که بخواهند قالب های جایگزین یونولیت را بار بزنند ۳۵۰ قالب جا می گیرد. اما در همین خاور تعداد بلوک های یونولیتی که بار زده شود خیلی کمتر از این تعداد می باشد و چند بار خاور باید بلوک ها را بار بزند و به سر ساختمان ببرد که این یعنی هزینه ای بسیار بیشتر از حمل و نقل قالب های جایگزین یونولیت که بر پیمانکار تحمیل می شود.

در مقایسه با ضایعات بلوک های یونولیتی که آلوده کننده ی محیط زیست اطراف کارگاه ساختمانی هستند، ضایعات قالب های جایگزین یونولیت که شکسته شده باشند قابل بازیافت بوده و توسط کارگاه ها و کارخانجات تولید کننده ی قالب های جایگزین یونولیتی مورد خریداری قرار می گیرند و این یک مزیت بسیار مهم برای قالب های جایگزین یونولیت به نسبت بلوک های یونولیتی شمرده می شوند.

در ساخت یک ساختمان یا سازه می توان از قالب های جایگزین یونولیتی دست دو با قیمت بسیار پایین تری استفاده کرد و سازه را با کیفیت بهتری نسبت به بلوک های یونولیتی ساخت که این امکان برای بلوک های یونولیتی حذف شده است.

انواع بلوک های یونولیتی

کلام آخر و جمع بندی :

با توجه به نکات و ویژگی های ذکر شده در بالا طول عمر قالب ها و تعداد استفاده از این قالب های لایت فرم ارتباط مستقیم با نحوه استفاده و نگهداری و مهم تر از همه ارتباط مستقیم با کیفیت ساخت و مواد استفاده شده و همچنین طراحی مهندسی این قالب ها دارد.

پس هنگام خرید قالب لایت فرم جایگزین یونولیت چند بار مصرف توجه فرمایید که محصول را از چه شرکتی و با چه کیفیت و طراحی تهیه میکنید تا تجربه عالی و مهم تر از همه از صرفه اقتصادی بالایی در استفاده از این قالب ها بهره مند گردید.

شرکت ایران سقف آمادگی خود را جهت مشاوره کامل و ارائه این محصول به خریداران محترم و تضمین کیفیت و ضمانت یک ساله بی قید و شرط اعلام میدارد.

7 دیدگاه

    • سلام. خیر نیازی به هیچ گونه روغن کاری نمیباشد و به راحتی قالب پس از بتن ریزی از سقف خارج میگردد.

  1. آیا استفاده از این قالب ها نیاز به محاسبات خاصی داره؟
    و اینکه آیا تاییده نظام مهندسی و سازمان تحقیقات مسکن رو داره؟

    • قالب لایت فرم از نظر محاسبات و روش اجرا هیچ تفاوتی با یونولیت نداره
      قالب های لایت فرم از جمله متریال های غیر سازه ای یا اصطلاحا غیر ماندگار میباشد و نیاز به تاییده ارگان خاصی ندارد
      البته که قالب های تولیدی این شرکت دارای تاییده سازمان تحقیقات مسکن میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده است

نوشتن دیدگاه